Grup Țintă
Grupul Țintă al Proiectului
Proiectul are ca scop implementarea unor măsuri de sprijin socio-psiho-educaționale pentru:
Elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune și care nu au promovat examenul de bacalaureat.
Studenți ISCED 5-6 cu domiciliul în Regiunea Sud-Muntenia.
Categorii specifice în cadrul grupului țintă:
Elevi și absolvenți de liceu:
Proveniți din familii cu nivel educațional scăzut al părinților (fără diplomă universitară): min. 70%
Elevi/absolvenți de etnie romă: min. 9%
Elevi/absolvenți cu alte vulnerabilități: max. 21%
Studenți:
Studenți proveniți din familii cu nivel educațional scăzut al părinților (fără diplomă universitară): min. 70%
Studenți de etnie romă: min. 9%
Studenți cu alte vulnerabilități: max. 21%
- 176 elevi (inclusiv absolvenți de liceu fără bacalaureat)
- 176 studenți
Structura grupului țintă:
1. Colegiul Economic „Ion Ghica” Târgoviște: 40 elevi
2 Liceul Tehnologic „Iordache Golescu” Găești: 95 elevi
3 Liceul Tehnologic „Nicolae Ciorănescu” Târgoviște: 41 elevi
4 Universitatea „Valahia” din Târgoviște (partener principal), repartizare studenți:
- Facultatea de Științe și Inginerie Alexandria: 77 studenți
- Facultatea de Ingineria Mediului și Știința Alimentelor: 50 studenți
- Facultatea de Ingineria Materialelor și Mecanică: 27 studenți
- Facultatea de Inginerie Electrică, Electronică și Tehnologia Informației: 22 studenți

Principiile de selecție și recrutare:
- Respectarea legislației privind protecția datelor personale.
- Egalitate de șanse, nediscriminare, transparență, echidistanță, accesibilitate și coerență.
- Metoda de selecție: „primul venit, primul servit”, completarea corectă și completă a dosarului de candidatură.
Obiectivele specifice pentru grupul țintă:
Sprijin socio-psiho-educațional integrat pentru prevenirea abandonului școlar și universitar.
Măsuri remediale și suport pentru recuperarea decalajelor educaționale.
Informare și consiliere pentru elevi și familiile acestora despre avantajele continuării studiilor.
Acțiuni tip „punte” pentru elevi în vederea facilitării tranziției la studiile universitare.
Măsuri dedicate prevenirii și combaterii abandonului universitar pentru studenții din medii dezavantajate.
Programe pentru familiarizarea studenților din anul I cu mediul universitar și ateliere tematice de mentorat.
Creșterea accesibilității pentru studenții cu dizabilități la servicii educaționale adaptate nevoilor specifice.