Scroll Top

Grup Țintă

Grupul Țintă al Proiectului

Proiectul are ca scop implementarea unor măsuri de sprijin socio-psiho-educaționale pentru:

  • Elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune și care nu au promovat examenul de bacalaureat.

  • Studenți ISCED 5-6 cu domiciliul în Regiunea Sud-Muntenia.

 

Categorii specifice în cadrul grupului țintă:

Elevi și absolvenți de liceu:

  • Proveniți din familii cu nivel educațional scăzut al părinților (fără diplomă universitară): min. 70%

  • Elevi/absolvenți de etnie romă: min. 9%

  • Elevi/absolvenți cu alte vulnerabilități: max. 21%

Studenți:

  • Studenți proveniți din familii cu nivel educațional scăzut al părinților (fără diplomă universitară): min. 70%

  • Studenți de etnie romă: min. 9%

  • Studenți cu alte vulnerabilități: max. 21%

Structura grupului țintă:

1. Colegiul Economic „Ion Ghica” Târgoviște: 40 elevi

2 Liceul Tehnologic „Iordache Golescu” Găești: 95 elevi

3 Liceul Tehnologic „Nicolae Ciorănescu” Târgoviște: 41 elevi

4 Universitatea „Valahia” din Târgoviște (partener principal), repartizare studenți:

  • Facultatea de Științe și Inginerie Alexandria: 77 studenți
  • Facultatea de Ingineria Mediului și Știința Alimentelor: 50 studenți
  • Facultatea de Ingineria Materialelor și Mecanică: 27 studenți
  • Facultatea de Inginerie Electrică, Electronică și Tehnologia Informației: 22 studenți
    •  

 

Principiile de selecție și recrutare:

- Respectarea legislației privind protecția datelor personale.

- Egalitate de șanse, nediscriminare, transparență, echidistanță, accesibilitate și coerență.

- Metoda de selecție: „primul venit, primul servit”, completarea corectă și completă a dosarului de candidatură.

 

Obiectivele specifice pentru grupul țintă:

  • Sprijin socio-psiho-educațional integrat pentru prevenirea abandonului școlar și universitar.

  • Măsuri remediale și suport pentru recuperarea decalajelor educaționale.

  • Informare și consiliere pentru elevi și familiile acestora despre avantajele continuării studiilor.

  • Acțiuni tip „punte” pentru elevi în vederea facilitării tranziției la studiile universitare.

  • Măsuri dedicate prevenirii și combaterii abandonului universitar pentru studenții din medii dezavantajate.

  • Programe pentru familiarizarea studenților din anul I cu mediul universitar și ateliere tematice de mentorat.

  • Creșterea accesibilității pentru studenții cu dizabilități la servicii educaționale adaptate nevoilor specifice.